Zápisník jedné lásky - recenze

20. ledna 2015 v 16:29 | L♥vely g!rl |  Recenzie
Toto je prvá recenzia, ktorú kedy píšem, tak to berte posím s nadhľadom. Nebudem veľmi opisovať dej (ten si viete nájsť inde), ale poviem vám skor svoj názor. Príjemné čítanie.

Dej v skratke:

Súčasne sa prelínajú dve dejové línie. V prvej predčíta starý pán príbeh zo svojho zápisníka pacientke v sanatóriu, ktorá trpí Alzheimerom. Druhý dej tvorí príbeh, ktorý pán číta:
Noah je robotník na píle a na jarmoku stretne dievča Allie (možete vidieť v ukážke ako sa stretnú a ako ju prinúti, aby s ním išla na rande). Samozrejme (ako to už v takýchto filmoch býva zvykom) sa do seba zaľúbia a chodia spolu, sú šťastní. Problémom však je Allina rodina. Pochádza z úplne iných pomerov než on a jej rodičom (najma matke) sa to nepáči. Prinútia ju z mesta odísť omnoho skor než mala. Kvoli tomu sa Allie nestihne s Noahom rozlúčiť a povedať mu, že ho napriek poslednej hádke miluje.
Noah na Allie nezabudne a každý deň v roku jej píše list. Keď ani na jeden z nich neodpovedala (matka ich shcovávala), vzdá to. Narukuje do armády (2. svetová vojna). Keď sa po mnohých rokoch vráti domov, s otcom si kúpili starý dom, po ktorom Noah vždy túžil. Kedysi sľúbil Allie, že ho pre nich prerobí. Že budú bývať v bielom dome s modrými okenicami. (Už to vidím...chcela som písať krátky dej :D) . Medzitým sa už Allie zasnúbila s iným mužom, no jednoho dňa zazrela v novinách inzerát o predaji domu. Na fotografii bol biely dom s modrými okenicami a Noah. Rozhodla sa ho navštíviť.

Moj názor:

Romantické filmy nemám v obľube. Dejú sa v nich nereálne veci (Noah napísal 365 listov...) a vždy (až na pááár výnimiek, ale tých je veľmi málo) sa skončia šťastne (pre hlavnýh hrdinov). Tento bol však v niečom iný... Priateľ ma prinútil pozerať sa naň. Medzi filmovým príbehom a našim vzťahom som našla veľa podobností. Uťahovala som si z neho, že z tadiaľ odkukal všetky jeho finty. V skutočnosti to je asi dovod, prečo mi tento film tak prirástol k srdcu.

S čím som ale nesúhlasila je zachovanie sa Noaha. Je to dospelý muž a aj po mnohých rokoch stále myslí len na Allie. Nedokáže milovať inú ženu. Vážne? To by sa podľa mňa nikdy nestalo. Opomeňme tento fakt... určite je vám jasné, že keď k nemu Allie prišla, snažil sa ju získať naspať. Nechcel ju stratiť po druhýkrát. A práve toto ma asi najviac rozčúlilo. Obaja mali svoje životy. Ten Noahov bol síce smutný, no mohol sa už zmieriť s nenaplnenou láskou. Za to Allie si to všetko v hlave urovnala, stala sa z nej úspešná žena a dokonca sa zaľúbila do iného muža, ktorého si mala brať. Vtedy príde do jej života Noah a robí jej v ňom zmatky. Hlavná hrdinka sa musela cítiť rozpoltene a nevedieť, čo má robiť. Cítiť strašné pocity a nátlak na svoje rozhodnutie, ktorého muža si vyberie.

Ďalej...teto film bol veľmi predvídateľný. Už po prvej polhodine som uhádla polovicu deja a do ďalších desiatich minútach mi bol jasný skoro celý. (Keď sa na to takto spatne pozerám, naozaj nechápem, čo sa mi na ňom tak páčilo :o )

Napriek tomu sa mi film páčil, zanechal vo mne zvláštnu emocionálnu stopu - tou podobnosťou, ale i dráždením mojej šedej kory. Ku koncu filmu som sa musela zamýšľať nad veľmi filozofickými otázkami (typu aký je zmysel života, nechcem byť stará a dopadnúť tak ako hrdinovia tohto príbehu...hlavne teda, že nechcem byť stará, mať celý život za sebou, že jednoho dňa ma prestane počúvať vlastné telo...Je to smutné a rozcítilo ma to, ten večer som plakala. Kvoli filmu. Citlivka!)

Filmu dávam 4 hviezdičky z piatich

Nie som si na 100% istá, že vám chcem tento film odporučiť, ale... Pre tých, ktorí majú romantické príbehy radi je určite za 5 hviezdičiek z 5. Každá žena túži po romantike (aj keď nemá rada filmy tejto kategórie), takže chlapi - ak z neho niečo, jednu drobnosť obkukáte a vyskúšate v praxi, nebudete sklamaní. Dá sa povedať, že práve na to ma zbalil moj súčasný priateľ :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.